Friday, April 8, 2011

Trust Is Like An Eraser ,

 Credit to : 9gag.com

Assalamualaikum ,

Sebelum mula , aku nak ucap Selamat Hari Jumaat buat semua yang baca blog ni . Moga hari anda indah dan ceria selalu :) Oh ya , jangan lupa ucap 'Alhamdulillah' , sebab Allah bagi korang semua*termasuk saya ;) kesempatan untuk hidup . So , hargailah masa yang ada ni sebaik baiknya .

Okay , hari ni aku nak cakap pasal 'trust' . Kepercayaan . Well , statement dalam gambar tu tersangatlah betulnya . It'll gets samller and smaller after every mistake . Walaupun dah minta maaf , kepercayaan tu akan pelan pelan berkurang . Sorry might heals the wound , but the scar will always be permanent . Ingat , bukan semua orang sama pendirian nya . Lain orang , lain cara right ? Sekali buat salah , memang tak percaya dah . Macam aku , kalau salah kecil dan boleh dipertimbangkan , boleh aku maafkan lagi lah . Ini , kalau jenis buat salah yang sama , dah bagi peluang tapi makin teruk jadinya , sorry to say , you're not a part of my life . 

Hwang Chansung , 2PM
"Trust makes my heart beat . When it become extremely pain and felt like my heart is about to stop , through our trust I was able to overcome the pain . Now , if we're together , I know I can overcome anything . So , my heart overflowing with confidence beats stronger than ever . 

Now , through my friends , I become stronger . Dan , dalam kalangan kawan tu , boleh aku katakan , aku boleh percaya dan harapkan hampir 10 orang . In real life , 10 orang tu dah kira banyak . Sebab , kawan yang baik , yang susah senang sama sama , yang kita nak taruhkan nyawa , yang kita nak percayakan tu , cukup susah nak dapat . Tambah tambah lagi dalam dunia sekarang . Sekelip mata je manusia boleh berubah . Betul kan ? Tapi , dalam apa apa perhubungan pun , kepercayaan tu benda yang paling penting kena ada . Macam sesetengah orang , berkawan dah 23 tahun . Tapi , disebabkan kawan menceroboh privasi , terus putus kawan . See ? Trust is everything ! 

"It takes years to build trust and only second to destroy it"

Selain percaya dengan orang lain , percaya dengan diri sendiri itu pun penting jugak . Kalau kita tak ada kepercayaan dalam diri , tak akan ada keyakinan . Dan bila tak ada semua tu , satu kerja pun kita tak boleh buat .

"Jika kita percaya bahawa kita tidak dapat melakukan sesuatu, kita tidak dapat melakukannya.Apabila saya berkata percaya, saya bermaksud kepercayaan yang kuat tanpa sebarang perasaan ragu-ragu.Kepercayaan tidak lain daripada pemikiran yang kita fikirkan berulang kali. Apabila kita memikirkan sesuatu berulang kali, kita akan menganggapnya sebagai sesuatu yang benar.Minda separa sedar kita percaya pada setiap input yang dimasukkan ke dalam otak kita tanpa menafsirnya terlebih dahulu dan inilah yang menjadi asas kepada kepercayaan kita.Kuasa kepercayaan kita adalah jauh di luar sangkaan kita."
Yeah , trust is everything !

2 comments: