Friday, April 1, 2011

I'm Back , for real !

Assalamualaikum ,

I think I'm back to the real me now . Enough with the past . I don't want to remember it . Thanks to God , He makes me this strong . Alhamdulillah :) Selagi aku ingat benda yang lepas , selagi tu aku tak bagi peluang untuk benda benda baru yang boleh menceriakan aku , masuk dalam hidup aku . Thanks to my friends too , you guys really make my day . I LOVE YOU .

For me , I love to write what I want to say rather than talking to them straight forward . So , this is my writing , I mean my sincere writing to some of people who I love so much 

Lets start with my friend who are far away from me , Siti NurQhaleeda :
Assalamualaikum :) 
Berapa tahun dah tak jumpa ? Aku rindu sangat dekat kau . Rindu kau datang lepak rumah aku setiap petang . Rindu nak nyanyi sama sama dengan kau . Aku nak ucap terima kasih banyak banyak dekat kau . Sebab kau banyak tolong aku . Kau banyak naikkan semangat aku balik . We went through hard time together . Thank you sayang , thank you . Heyy , kau cakap kau tak kuat ? Kau ingat balik macam mana kau belajar sorang sorang dekat sana , jauh daripada aku dengan kawan yang lain dekat sini . You study hard . Even kau kata kau tak kuat , but I know , you're a strong person . It's just you who didn't realize it . We have a lot of dream . Want to go shopping together lahh , nak pergi Seoul lahh . Macam macam ! Work hard baby , work hard . Aku selalu tunggu nak jumpa kau . Nak jadi macam dulu balik . But I know , truth is always hurt . We can't back to those time we used to be . I'm strong , if I have my friends with me . At least , I know you guys won't leave me and always there when I need ya . Babe , I trust you , that you can do better than you used to be . That you can make your family impressed and proud of yourself . Don't give up , don't ever give up ! No matter how hards our time is , I will always be there for ya . bear that in mind . Take care 


Next , my classmate . Nurul Najwa Izzati :
Assalamualaikum :)
Firstly , I wanna say my sorry to ya . A lot of sorry , for make you sad . For make you hurt . I might be not a good friend for you , but you're always there for me . Thank you , thank you . I know , you're always crying . It's all about alone right ? and sometimes it's about your own problem that others may barely hard from understand ya . Be strong honey , be strong . Allah s.w.t. is always with us . Eventhough we're always argue , but aku tetap sayang kau . I know , I might seems cold to ya but reality is I do care about my friends . I do and will always do . Because i know , without friends , I'm nothing . In future , I don't want you to feel bad towards yourself . Everyone has their special abilities . You aren't lack anything . Yourself are a great person , include others . It's just you guys didn't find the right yet . Keep finding , and stay strong . I know , you can do it . Take care 


Then , my schoolmate , Nur Syafiqah :
Assalamualaikum :)
Heyy , kau sedar tak , masuk je tingkatan 4 dengan 5 , kita dah jarang sangat sembang kan ? Tambah tambah lagi waktu tingkatan 5 . Laaaagilah tak banyak sembang . Bila terserempak pun just say 'Hi' or senyum . Macam tu je . Kadang kadang , sebab hal kecik macam tu aku rasa diri aku teruk . Sebab dulu we used to be closed but then , not anymore . Text kau pun kadang kadang je . Jumpa pun bila ada masalah aje . Aku tawu kau akan cakap 'Tak apa lahh :)' but aku rasa bersalah . Rasa bersalah sangat . But then , kita tak pernah gaduh kan ? HEE . Kita budak baik . keke~ Even kita jarang sembang , but bila jumpa dan start buka cerita , macam macam keluar . hahaa :D I know you trust me that much . Don't worry , I'll always can be a trusted person :) and , for future , in case , we don't see each other anymore , remember , I'm always your BFF , sister and family member for ya . Stay strong in whatever you do . Ignore what people say about you . You are yourself . No one can change you except yourself . Take care 




My ex-schoolmate 1 , Izzatul Farhain :
Assalamualaikum :)
Dulu kita banyak merepek . Macam macam kau kongsi dengan aku . But now , not anymore . kannn ? Waktu sekolah dulu , setiap kali kau dengan Rosliana balik , kitorang akan pergi jenguk korang . Sembang panjang macam 10 tahun tak jumpa . HEE . Aku rindu waktu kita sama sama dulu . You're always be by my side . keke~ Teringat waktu form 3 , korang bertiga je satu kelas . Aku sorang sorang dekat kelas sebelah . But still , alhamdulillah I can survive . Because my form 3 classmates are friendly nak mati . HEE . I don't know what is exactly that happen to you but whatever you're doing , buat sepenuh hati okaay ? Gagal sekarang tak bermakna kau akan gagal seumur hidup kau . Ingat , don't be afraid of fail but be afraid of standing still . Lepas ni kita susah dah nak jumpa , masing masing sambung belajar . Belajar jauh jauh pulak tuh kan . HEE . Apa yang penting , kau BFF aku sampai bila bila even aku macam tak ambil berat . Take care 


My ex-schoolmate 2 , Rosliana :
Assalamualaikum :)
Dalam kalangan kita kan , aku rasa dengan kau aku paling awkward . hahaa , sorry to say but it's a truth ! Kita jarang sangat sembang . Dan kalau sembang pun kan , pasal benda benda yang serius . Dan tak tahan lama . Lepas tuh , ....*silent mood activate . ehhehhe~ Aku tak tahu apa sebab dan kenapa . Don't ask me , I really don't have the answer . Tak kisah lah apa pun , kita still kawan kan ? Benda macam tu biasa . Serious :) My advice for ya , work hard on whatever you're doing . Bila dekat luar nanti , macam macam orang kau akan jumpa so , be prepare . Benda di luar ni tak seteruk yang kita alami waktu tingkatan 2 . Ingat laagi taaaaak ? HEE . Aku tawu kau tak akan lupa . Okaay , rupa aku macam tak ambil kisah but aku selalu risaukan kawan kawan aku . Maafkan aku , sebab jarang contact kau . Maafkan aku jugak , sebab awkward bila dengan kau . Still , we're BFF . Take care 


and lastly , I dedicate this to someone , M.A :
Assalamualaikum :)
Boyy , you selalu kacau i tengah malam dulu . I mean waktu sekolah lahh . Start form 4 , awak dah pindah sekolah . Serious i cakap , tak ada kawan lelaki macam awak , Syakur , Faez dengan Meme layan i macam tu . Seronok :) Lepas jea korang keluar sekolah , saya down sikit . Susah nak fokus . Sebab korang tak ada . Terkesan sampai ke dalam awaaaak . Rindu korang gila gila . Then , kita jarang dah contact . 2011 , baru kita start jumpa . I mean , start contact balik lahh . Masing masing pun free , tak sekolah dah . Baru baru ni jumpa awak , awak dah lain sangat . Tak nakal macam dulu dah , tak pemalu macam dulu dah . Saya suka sangat nak cakap yang awak ni gentleman . Tak tahu kenapa . Awak layan saya baik sangat . Kadang kadang buat saya salah faham  . Sebab dah lama orang tak layan saya macam tu . HEE . Terima kasih yea awak , awak buat saya gembira . Saya pun dah berjangkit dengan perangai awak . Boyy , awak jangan nakal nakal yeah ? Saya sayang awak , tak nak benda buruk jadi dekat awak . Saya kenal awak tak ada lah lama but saya nampak yang awak memang dah berubah . Sifat gurau awak tu ada , kekalkan . Sebab itu awak :D But you're not childish man , you're not . You're matured than before . Ingat tuh . lepas ni work hard okaay ? Bukan zaman sekolah dah . Bukan masa untuk main main lagi . Got it boyy ? Take care 
*I'm a deadmeat when I write those and dedicate it for you boyy . I'm really a deadmeat ! ;D


Okaay , that's all . Fyi , I write that sincerely okaay . Sebak aku dahh . ehhehehe :D I love and miss you guys so much . Don't ever delete our memory okaay ?

Take care .

No comments:

Post a Comment