Sunday, October 30, 2011

Gotong Royong dan Tak Mandi .

Assalamualaikum ,
Hai ! Harini hari Ahad . Baru aku sedar harini hari Ahad . Yelah , sejak aku masuk practical ni , hari pun aku tak ambil tahu dah . Aku kerja 6 hari seminggu , so tak terasa cuti langsung . Ahaa . Semalam tidur lambat , jam 0300 pagi . Awesome . Mata dah berair pun aku tahan lagi . Lepak bilik kawan , huha huha gelak . Dah kerja , susah nak jumpa . So bila sekali lepak , macam macam kitorang sembang . 


Esoknya , practically harini , hari Ahad , ada gotong-royong setipa blok asrama . Aku dah bincang dengan roommate dan kawan kawan yang lain , tak nak pergi . That's why tidur lambat . Lepastu , pukul 8 tadi diorang kejut . Ketuk pintu macam nak pecah habaq hangggg . Aku punya lah tengah nyenyak tidur , terus terjaga . Spoil sungguh lahhh . Senior jerit dekat bawah , bagi masa 10 minit je bersiap lepas tu turun . Aku pun apa lagi , bangun bangun , capai berus gigi terus masuk blik air . Memang tak ada masa nak mandi dah haa . Masuk bilik air je tengok orang ramai . Semua nya tak mandi , ahhahahahahah . Buat macam aku jugak . Terasa macam waktu orientasi dulu . Haa macam tu lah rupanya . Dengan kelam kabut , macam macam lah !


Dengan muka tak mandi , terus turun . Awesome ehh . Tengok muka orang lain pun sama je haa , tak mandi jugak . Haha . Lepastu , berkumpul depan lobi , dengar taklimat sikit . Beratur ikut aras . Aku aras 5 , atas sekali . Memang tiap tiap hari jogging lah kan . Ambil penyapu , penyodok dengan plastik sampah , settlekan semua secepat yang boleh . Disebabkan ramai , so kerja nya siap cepat lah . Dengan tak mandinya , adessss -_- Kalau tak mandi , tak buat pape , tak pe , Ni , tak mandi , lepas tu gotong royong . You can imagine how I felt that time bebeh ~ Hehe


Habis je gotong royong , roommate aku terus keluar . Pergi rumah Makcik dia dekat Batu Caves while I'm staying alone in my room . Forever Alone . Haha . Lagipun aku malas lah nak keluar . Tak ada mood , macam tak ada benda best je . Serius . Dah rehat kejap , hilangkan peluh , baru lah aku mandi . Lepas mandi tu aku sambug tidur balik , dah lah hujan . Ahhahahaha memang best :D Sarapan pagi dan makan tengah hari aku , aku makan pukul 5.30 petang . Tak rasa lapar langsung . Hehee ~


That's all for now . Take care fellas ~

No comments:

Post a Comment