Saturday, October 29, 2011

Ayah dan Mama . Mama dan Ayah .

Assalamualaikum , 


Err , harini nak buat entry pasal Parents lah . Sebab rindu diorang :') Tak , bukan baru kalini rindu , cuma tiba tiba tergerak hati nak buat entry pasal dua orang insan paling istimewa dalam hidup aku , insan yang bergelar Ibu dan Ayah :)


Unlike others , I called them Mama and Ayah . Ada yang tanya , kenapa tak panggil Ayah tu Papa sebab dah panggil Mama . Kan Mama dengan Papa tu suits so well ? Haha , no komen okay pasal benda tu ? Macam mana pun kita panggil , Ibu Mama Mak Ummi Walid Papa Ayah Abah Baba , semuanya kita gelarkan untuk insan yang sama . So , not a big deal lah kan ? :)


Terima kasih banyak banyak pada Parents sebab didikan diorang berjaya bawa aku ke tahap aku hari ini . Terima kasih atas dorongan yang tak terhingga , penat lelah cari duit untuk Abang , Kakak dengan Adik , berjaga untuk kami , dan terima kasih untuk segalanya :') FYI lah kan , aku lebih selesa menulis . Ya , susah nak cakap macam ni dengan diorang . Bukan tak boleh , bukan nya malu , cuma , I just can't hold on my tears whenever I'm saying this . Aku ni sensitif , ya , sangat sensitif . Even aku ada adik , Ayah tetap cakap aku yang paling manja dalam family because I'm such a crybaby . Hehe :D 


Not to mention lah , but aku lagi manja dengan Ayah dari Mama . I did talked to Ma so well , as well as Ayah . Cuma kalau ada masalah sikit , aku cari Ayah dulu baru Mama . IDK why . Mungkin Ayah tak nagging while Mama did kot . Hehe . Aku okay dan ngam dengan both of them . Diorang bukan cuma sekadar Parents , as well as my BestFriends . I do , and always adore them . No words can describe how much I love them . 


Mama dengan Ayah selalu cakap , dalam adik beradik aku , aku paling susah nak dijaga . Nak tahu kenapa ? Hehe , sebab aku kuat menangis . Ahaa . Waktu kecik dulu , Parents aku dua dua kerja . So , aku kena hantar dekat someone lah for baby sitting . But tak ada orang sanggup jaga aku , sebab aku menangis tak henti . HAHA . Menyusahkan betul :D Then , Mama dengan Ayah kena berhenti kerja jap , semata mata nak jaga aku . Hehe . Waktu tu hantar balik kampung lah , Nenek jaga kan sekali . Terima kasih ya Nenek :)


Waktu aku umur wape tahun entah , 3 tahun tak silap , Ayah overseas dekat London for about 2 years . Bayangkan , tiap tiap bulan aku demam . Kesian dekat Mama , kena jaga aku . Bawa pergi klinik , duit banyak habis dekat situ je . Then , Mama bawa pergi dekat sorang Atuk ni pulak , panggil Atuk je sebab tak tahu nama . Hehe . Ubat cara Islam lah , nak kuatkan semangat aku . Like seriously , kalau Ayah call je , memang aku yang akan pegang ganggan telefon tu . Tak bagi siapa pun cakap dengan Ayah termasuklah Mama dengan Abang :) Ayah nak pergi kerja pun aku tak bagi . I'll cry like hell . Ahhahahaahahah :DD Thanks Mama dan Ayah , sebab sabar sangat dengan anak mu yang sorang nih :DD


Sepanjang 18 tahun , 3 bulan , 30 hari aku hidup ni , aku boleh berbangga dan bersyukur sebab aku hidup dalam Family yang lengkap , bahagia dan berjaya bawa aku ke tahap ni . Aku tak pasti , sama ada sepanjang aku hidup ni , sepanjang aku membesar ni , aku ada banggakan kedua Ibu Bapa aku atau tidak . Kalau ada , aku nak teruskan dan kalau tidak , aku akan cuba sedaya upaya :) Terima kasih yang tak terhingga atas bimbingan , didikan , tunjuk ajar , kasih sayang , cinta , kasih dan sebagainya . Terima kasih Ya Allah , kerana Engkau berikan aku keluarga yang sempurna :')


Last but not least , hargai mereka yang masih hidup ya ? Take care peeps :)

No comments:

Post a Comment