Sunday, November 28, 2010

Pengalaman as well as Pengajaran :')

Oh my , bangun tidur jea dah ada masalah . Mata bengkak sebelah !   Aduhh , esok nak exam , jangan lahh buat hal macam niee :( *alhamdulillah , Tuhan masih sayangkan aku :') Sepatutnya aku spend pagi aku dengan jogging . Nak release tension sekali . Bila mata dah bengkak , terus tak jadi . Dah macam kena tumbuk dahh mata aku niee * tak taw na cakap apa . Maybe Allah tak nak bagi aku terserempak dengan A****l kot , sebab dia ada bagi taw yang dia pun na pegi jogging dekat tempat yang sama . Sebok jea kann ? *macam lahh tempat tuh aku punya ;D Kalau jumpa , aku pun tak tawu apa reaction aku nanti . Mesti lagi sakit hati *huh !

He's changing lately , and a lot ! Dia dah tak nampak aku rasanya , aku sorang ja yang terhegeh - hegeh . Feel bad and like stupid . Kalau orang lain , mesti akan cakap "Kau nak dia , usaha lahh !" Aku tawu lahh , but to be honest lahh kan , aku sakit hati sangat dengan dia tw . Aku tak kisah dia nak terima aku ke tidak cuma pleaseeelahh , jangan layan aku macam aku ny orang yang tak ada perasaan . Hello , aku ni manusia macam kau jugaak ! Kena dekat kau nanti , baru kau tahu karma tuh apa :) Tak payah laa takut untuk jatuh hati dekat dia , aku pun dengan sendiri akan angkat kaki , pergi jauh dari hidup kau . Got it ? When I say it , I really mean it . Okaay ? Cuma sekarang , aku kuat atau tidak nak hadapi yang kau berubah macam tuh sekali . and AGAIN , jangan layan aku macam tuh boleh takk ? Rasa macam dipergunakan . Kau pernah rasa macam tuh ? apeee ? TAK PERNAH ?? Jangan risau lahh awak , kalau awak buat macam tuh dekat saya , nanti awak akan dapat balik apa yang awak bagi dekat orang . Sebab prinsip hidup sayaa yang saya percaya yang betul betul jadi yang bukan tipu yang semua orang kena dan akan kena , YOU GET WHAT YOU GIVE . Deal lahh kan ? Kau tipu aku , orang tipu kauu . *Karma ? Aku pernah buat orang macam tu kahh dulu sampai aku kena macam ni sekarang ? ENTAH ==" Maybe yes , maybe not , aku pun dahh lupa . Dosa dulu jangan diungkit kalau dahh bertaubat kann ? :) KESIMPULAN : Hidup memang sedang berputar :) *Aku belajar , orang lain pun belajar . Hidup tak selalu indahh ;)

Awak , saya tak taw apa yang awak nak sebenarnya . Cuba beritahu saya . Saya keliru , dan tak nak keliru terus . Saya nak tahu kebenaran , jangan sembunyikan . Biarpun sakit , dan akan buat saya menangis , saya nak tawu jugak . Saya laagi suka kalau sakit sebab tawu yang benar , bukan sakit sebab kena tipu . Okaay ? Nasihat saya , jangan suka tipu tipu nyh , teruk padah nanti :)

KENAPA TUHAN PERTEMUKAN KITA DENGAN JODOH YANG SALAH :
1. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya apabila kita bertemu jodoh yg sebenar,masih ada rasa syukur kita pada ketentuanNYA.
2. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat menjadi penilai yg baik.
3. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa kita hanyalah makhluk yg sentiasa mengharapkan pertolongan ALLAH.
4. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat KASIH SAYANG YANG TERBAIK,KHAS UNTUK DIRI KITA.
5. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa ALLAH MAHA PEMURAH & PENYAYANG kerana mengingatkan kita bahawa dia bukanlah pilihan yg hebat untuk kita dan kehidupan kita pada masa depan...
6. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat mengutip pengalaman yg tak semua orang berpeluang untuk mengalaminya.
7. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita jadi MANUSIA YG HEBAT JIWANYA.
8. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita lebih faham bahawa CINTA YG TERBAIK HANYA ADA BERSAMA ALLAH.
9. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita LEBIH MENGENALI KEHIDUPAN YG TAK SELAMANYA KEKAL.


Setuju ? :)


*Ya Allah , kuatkanlahh hati dan jiwa hambaMu ini dalam menjalani ujianMu . Aminn :')


"Never give up on someone you can't , go a day without thinking about ." 

No comments:

Post a Comment