Sunday, November 28, 2010

Bersediakah aku ?

Baru jea kejap tadi aku habis baca surat khabar . Mama suruh tengok kursus jangka pendek dekat GiatMara , ada dalam paper hari nyh . Aku pun tengok lahh , satu jea yang aku minat dekat situ , teknologi fotografi . Asal dapat sijil pun jadilah . Aku tak dapat PLKN , ayah dengan mama pun tak bagi aku kerja . Belum sampai masa katanya . Lagipun aku tak kesah sangat . Cuma yang merisaukan mama , tempatnye dekat KL *takpe ma , i can take care of myself . Aku pun ada kawan dekat sana . Tu pun kalau aku dapat kursus dekat sana lahh nanti . Belum taw lagi , dalam perancangan . Sekarang , dah sampai masa aku berdikari pulak . Harap harap mampu lahh :) Mintak jauh lahh benda benda yang tak senonoh tuh . Yelaahhh , aku kan darah muda lagi , waktu remaja ny lahh orang nak cuba macam macam . Thankfull sebab aku ada family penyayang , yang jaga aku betul betul *Terima kasih Tuhan :)

Ramai cakap aku dah berubahh , aku tak macam dulu . Dulu yang macam mana ? Yang happening , yang banyak cakap , yang macam macam lahh :) Entah , jangan tanya aku kenapa . Sebab aku pun tak ada jawapan untuk soalan korang tuhh . Lagipun , setiap manusia pasti akan berubah walaupun sikit kann ? Kita sendiri pun takan perasan apa perubahan yang berlaku , orang sekeliling yang akan nampak . Kesan perubahan tuhhh akan mempengaruhi semua orang yang ada di sekeliling kita . Kata orang , pengalaman mematangkan usia . Yup , aku setuju sangat . Dan jangan lupa , setiap tahun , setiap bulan , setiap minggu , setiap hari , bahkan setiap jam , minit dan saat , usia kita akan meningkat walaupun sikit . Ingat tuh :) Orang yang lebih tua akan selalu jadi perhatian sebagai tempat untuk minta nasihat sebab dyorang lebih banyak makan garam daripada yang muda muda nyh :) Dan menjadi kebiasaan aku minta pendapat orang yang lebih tua kalau ada pape masalah . Tu pun kalau dah tataw na selesaikan sendiri lahh , sebab aku jarang cerita masalah aku pada orang :)

Kepada kawan kawan aku yang kat luar sana , aku nak minta maaf banyak banyak kalauu aku niee selalu menyusahkan korang , kalau aku selalu buat korang sakit hati , kalau perubahan pada diri aku nyh buat korang tak senang . Terima kasih banyak banyak sebab sudi berkawan dengan aku . Sebab kalau tak ada korang , hidup aku memang tak akan sempurna :)

Selama 17 tahun 4 bulan 27 hari aku hidup ny *alhamdulillah Allah masih bagi aku peluang , macam macam yang jadi . Well , macam aku beritahu tadi , pengalaman mematangkan usia :) Apa yang berlaku sekarang akan buat aku lebih berhati hati di luar nanti . Terima kasih kepada semua yang terlibat dalam hidup aku , atas semua nasihat yang berharga tuhh . Aku takan lupa sampai bilabila , insyaallah :) Experience is the best teacher , you know :)

"Live for the moments you can't put into words "
 

No comments:

Post a Comment